6 kilometer + 4.44 kilometer - Det blir drygt en mil!

Idag bestämde jag mig en gång för alla att ta tag i mitt liv igen. Efter att ha varit lite slarvig både med mat och motion kände jag att jag längtade efter den strukturerade vardagen. Jag och gubben tog en härlig promenad i det vackra "vårvädret" (Kändes som vår i alla fall, med tanke på temperaturen och solskenet) Vi gick nästan ner till Prästbäcken, och knallade totalt i 60 minuter, rask takt. Väl hemma lagade vi middag tillsammans. Ett par timmar efter middagen kom vi tjejer på att vi nog bör börja löpträna lite inför våra sommarlopp... Sagt och gjort, vi snörde på oss löparskorna (Är ju bara jag som har ordentliga löparskor i familjen... men men... Är man proffsigast så är man... hihi...) och gav oss ut. Vi sprang på gammalkroppavägen, eftersom den är plan och bra. Dock är det ingen belysning där så det var ganska mörkt... När vi kom hem mätte jag ut hur långt vi hade sprungit och det blev 4.44 km - nästan vårruset alltså! =) Och det gick verkligen superbt! Formen var perfekt, jag hade precis lagom mycket kläder på mig och musiken var perfekt! Jag hade dessutom på mig pulsklockan och så här var dagens resultat. (Jag vet att jag springer väldigt långsamt - mobba mig inte för det, TACK!)

Löpning 30/1 2011
Total distans: 4,44 km
Tid: ca 45 min
Min. puls: 73
Max. puls: 179
Medelpuls: 141
Kaloriförbrukning: 397
Hastighet per km: 6 km/h
Tid per km:10.08 min/km
Terräng: Asfalt


Jag och Maja klara för ett pass!


Så här ljust var det när vi sprang. Faktiskt riktigt skönt att springa i mörker, man behövde inte tänka på omgivningen alls och jag höll bara på att snubbla en gång... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0