iForm

Ni vet ju sen tidigare att iForm är en av mina favoritsidor här i cybervärlden. De har en massa roliga tester man kan göra. Idag gjorde jag ett test för att se vilka träningsformer som passar mig och jag tyckte resultatet passade in på mig väldigt bra.

Trekkern - oberoende och disciplinerad

Teknik skrämmer inte en trekker - hela tiden hårt och monotont arbete.

Dessutom är du oberoende och ställer höga krav på dig själv.

Personlighet: Du är pålitlig och insiktsfull. Logisk och detaljorienterad som du är, trivs du bäst i en välstrukturerad arbetsmiljö där du alltid utför dina arbetsuppgifter med största omsorg.

Fitness: Trekkern föredrar den frihet det innebär att träna ensam
framför lagsportens sociala sida. Du har stor självdisciplin och kräver många timmars träning av dig själv. För att komma i god form ska du göra långa cykelturer, helst i uppförslut. Om du ska styrketräna krävs fasta program inom t ex bodybuilding så att du hela tiden kan följa din utveckling, dina framsteg och resultat. Vad angår smidighet trivs du bäst med övningar hemma på golvet.

Peak: Trekkern är en verklig nattuggla och har därför också sin energihöjdpunkt sent på kvällen. Du kan lika gärna strunta i att försöka komma upp på morgonen för att löpträna. Försök i stället planera in dina träningspass på kvällen när det inte är smockfullt på gymmet.

Träningsmöjligheter
KONDITION: Karate, landsvägscykling, långdistanslöpning, simning
STYRKA: Viktträning i gym eller hemma
SMIDIGHET: Stretchövningar, yoga, pilates - kan göras hemma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0