Mål!

Man ska alltid ha mål att jobba mot men man kan inte sätta som mål "jag ska gå ner 50 kg på tre månader" Man blir bara besviken när man misslyckas. Man kan ha ett långsiktigt mål men sedan ett eller flera delmål. Jag hade ex som mål att "Jag ska inte gå UPP i vikt över jul" Jag har inte vägt mig så jag vet inte om jag lyckats eller ej men det var ett bra exempel på ett delmål. Sen har jag som mål att jag vill gå ner så mycket som möjligt innan jag har min 25-årsfest - oavsett om det blir mycket eller inte så vet jag att jag gör mitt bästa!

Just nu känner jag att mina inlägg blir väldigt viktfokuserande. Men det speglar ju mig just nu, eftersom jag behöver jobba med viktminskning. När jag hamnar där jag vill ligga viktmässigt kommer jag fokusera desto mer på andra delar av hälsoaspekten/motionen mm. En sund livsstil helt enkelt. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0