Nu har det varit tyst...

Det har varit lugnt och skönt för er på bloggfronten... hihi... Jag har haft lite bloggtorka och känt mig väldigt deppig eftersom jag inte orkat träna nåt på en dryg vecka. Jag har, som jag tidigare nämnt haft lite ont i ryggen och gissar att det varit en sträckning eller något. Men nu är jag fit for fight igen och det känns underbart! =)

I morse körde jag 30 min crosstrainer hos goa grannen och jag har även tagit en powerwalk på 30 minuter. Visste ni att enligt iForm så förbränner man 15% fler kalorier när man tränar utomhus på vintern, jämfört med på sommaren? Detta pga att kroppen gör av med mer energi på att hålla kroppen varm, något som inte behövs på sommaren. Det var bara en liten parentes... =) Strax ska jag lägga in ett recept på en egenkomponerad fisksoppa som jag gjorde idag - den rekommenderar jag verkligen!! =)

Jag har börjat använda min pulsklocka lite mer, jag fick ju en av pappa. Det var lite coolt idag när jag stod på crosstrainern för jag behövde inte hålla i "pulshandtagen" utan när jag hade pulsmätaren runt magen så kände crosstrainern av den - vilket samarbete! =) Det är inte så att jag slaviskt läser av pulsklockan, men det är faktiskt lite roligt att veta hur man ligger, hur hårt man kört enligt den osv. Idag var min vilopuls 41 och maxpulsen 189. Tror det var rätt så bra? Vet egentligen inte så mycket om vad som är högt eller lågt och så men jag vet att jag var helt slut efter CTn så... =)


Jag tror att Gunde Svan hade en vilopuls på 26 när han tränade som mest...Shit! En bit kvar dit... hihi...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0