Fokusering: Kost

Det är otroligt viktigt att ha mål - och delmål! Jag har sådana men har inte satt dem på pränt än, så därför kan jag inte riktigt berätta för er än. Jag tänker också visa foton på hur jag ser ut nu (Den naaakna sanningen - eller inte helt nakna men...) och så kommer jag vägas och mätas. Detta kommer inom kort. 
 
Fokusering nr 1 nu är på kosten. Börjar man tänka att man måste ta tag i alltihopa på en gång, kost och motion, så ballar det snart ur och man tröttnar. Eftersom jag har problem BÅDE med kosten och motionen, så väljer jag att de första dagarna fokusera mycket på det första. Det spelar ingen roll hur duktig man är med motionen om maten är skit. Visst ska jag hinna med motion också, men prio ett är att äta bättre. Jag VET att om jag slutar äta socker hela dagarna så kommer bara det att ge resultat på vågen!
 
Så fokus nu är att äta mer hälsosam mat. Vad menas med det?
  • Jag ska äta grönsaker till varje huvudmål - helst halva tallriken.
  • Jag ska äta mellanmål
  • Jag ska inte äta sötsaker varje dag
Kanske lite luddigt? Men det får vara så till att börja med. Som hjälp kommer jag använda appen Shape Up för att lägga in min kost. För att se lite hur kaloriintaget ser ut. Det håller inte i längden att hålla på så, men kan vara bra i starten. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Låter jättebra tycker ja! Och är väl säkert den vanligaste missen att man vill ändra allt på en gång. Ja trodde ett tag att ja kunde köpa mig formen å hälsan bara jag köpte pt-online av Olga. Men insåg att det är ju ändå ja som måste hitta motivationen. Knäpp man är. Så nu kämpar ja på. Min kost är ju relativt bra så valde att börja med träningen. Även om ja tror eller snarare vet kosten är viktigast. Men som sagt allt på en gång ska man inte tro att de går. Ge din förändring tid, ett par veckor minst. Innan du fokuserar på träning också :)

Svar: Tack Ida! =)
Heidi

2013-02-05 @ 11:01:59
URL: http://blavinge.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0